Résumé en anglais :
Presentation of the activities of the Commission de coordination de la documentation administrative (CCDA). Created in 1971 as attached to the Prime Minister, the CCDA received immediatly a double mission : investigation and consulting about questions of documentation, coordination of public offices publications by expressing its opinion about every new publication. The later mission has recently been extended to all the information products intended to administrative public. Moreover, the CCDA originated ORIADOC and conducted different investigations : situation of documentation personnel in public offices, utilization of data banks, audio-visual.
Résumé :
Présentation des activités de la Commission de coordination de la documentation administrative (CCDA). Créée en 1971 auprès du Premier ministre, la CCDA a eu dès le départ une double mission : jouer un rôle d'étude et de conseil pour les questions de documentation, assurer la coordination des publications provenant des administrations publiques en donnant son avis sur chaque nouvelle publication. Cette seconde mission vient d'être élargie à l'ensemble des produits d'information destinés au public des administrations. La CCDA a par ailleurs été à l'origine d'ORIADOC et a conduit diverses études : situation des personnels documentaires dans les administrations, utilisation des banques de données, audiovisuel.